Bestuur
HCM Arnhem is een hockeyvereniging. Dit betekent dat we dingen met elkaar en voor elkaar doen. Onze club is een plek waar sport, verbinding en groei samenkomen. Dit alles is niet mogelijk zonder de inzet van onze medewerkers, vrijwilligers en commissies.
Het bestuur heeft de verantwoordelijkheid voor het besturen van de vereniging, op zowel strategisch vlak als de uitvoering ervan. Onze bestuursleden doen dit onbezoldigd en worden door de leden verkozen. Ieder bestuurslid heeft zijn eigen portefeuille en is verantwoordelijk voor de uitvoering van een of meerdere commissies in zijn portefeuille. De portefeuilleverdeling is als volgt:
De voorzitter is eindverantwoordelijk voor de vereniging en is als bestuurslid belast met de commissies: vertrouwenspersonen, lustrumcommissie, club van zilver, continuïteitscommissie en uiteraard met het bestuur van de vereniging.
De secretaris draagt zorg voor een verantwoord beheer van de secretariële processen van de vereniging en is als bestuurslid belast met de commissies: medische commissie, de coördinatoren voor AVG en VOG en de beheerder van LISA.
De penningmeester draagt zorg voor een verantwoord beheer van de financiën van de vereniging is als bestuurslid belast met de commissies: ledenadministratie, contributiecommissie, kascontrolecommissie, kledingcommissie en sponsorcommissie.
De twee bestuursleden hockeytechnische zaken dragen zorg voor het opstellen en uitvoeren van het hockeytechnische beleid en voor de aansturing van het hockeytechnische kader van de vereniging. Beiden zijn belast met de volgende commissies: technische commissie, jongste jeugd commissie inclusief de Hokkieschool, trimcommissie, keeperscommissie, wedstrijdsecretariaat, wedstrijdtafel, arbitragecommissie, strafcommissie en zaalcommissie.
Het bestuurslid clubcultuur en sportiviteit draagt zorg voor opstellen en uitvoeren van beleid ten aanzien van gedrag en cultuur, sportiviteit, (psychologisch) veilige sportomgeving, communicatie, maatschappelijke verantwoordelijkheid en hockey gerelateerde activiteiten op de vereniging. Het bestuurslid is belast met de commissies: activiteitencommissie, communicatiecommissie, vrijwilligerscommissie en toernooicommissies als 3D-toernooi, Bollekantje C-toernooi en CD-zaaltoernooi.
Het bestuurslid facilitaire zaken draagt zorg voor een verantwoord beheer en exploitatie van de bar, de accommodatie en het terrein van de vereniging. Het bestuurslid draagt zorg voor de aansturing van de horeca-coördinator van de vereniging en is belast met de commissies: accommodatiecommissie en barcommissie.